Onderstelrevisie & uitwegen

De rijbeleving van een Porsche wordt door een paar elementen bepaald. Eén daarvan is een uitgebalanceerd onderstel. We zien graag een goed communicerend onderstel dat nauwkeurig reageert op stuurbewegingen en een goede rechtuit stabiliteit geeft, ook op hoge snelheden.

Versleten draagarmrubbers, stabilisator delen, fusee- en stuurkogels, schokdempers, torsieas rubbers etc. zijn hierbij aandachtspunten. Bij hogere leeftijd en kilometerstanden zien we dat de draagarmrubbers en torsieas rubbers flink versleten kunnen zijn. Met name bij de achteras rubbers - waar het hogere gewicht op rust - zien we dat vaak. Deze onderdelen worden gedemonteerd, evenals de oude gevulkaniseerde rubbers die we dan ook vervangen. Op verzoek kunnen we ook stijvere rubbers monteren.

De modellen t/m 1988 hebben torsievering die nauwkeurig ingesteld wordt. Hiermee kunnen we de wagenhoogte en de asdruk beïnvloeden. Wanneer een asdruk van een wiel sterk afwijkt geeft dit instabiel rijgedrag, zowel rechtuit als in bochten. Je zou dit kunnen vergelijken door op een stoel te gaan zitten waarbij 1 stoelpoot korter is dan rest. De asdrukken kunnen wij op 500 gram nauwkeurig meten met hiervoor bestemde digitale weegschalen. Met het optimaliseren (fijn afstelling) van de asdrukken creëren we een perfecte rijbalans.